VEVO hard onderuit tegen ’s Heerenbroek.

's Heerenbroek

Wiljen van Ittersum (kopbal)
Eigen doelpunt
Sander Pelgrom (corner)
Jonas Palland
Martin van Ittersum
Martin van Ittersum (lob)

3 oktober 2020 14:30

Onbekend

VEVO is zaterdag tegen de eerste nederlaag van deze competitie aangelopen.In ’s Heerenbroek werd het verdiend 4-0 voor de thuisclub.                VEVO begon dramatisch aan de wedstrijd en al na 5 minuten lag de bal achter doelman Youri Liefers. Wiljen van Ittersum kon ongehinderd inkoppen. ’s Heerenbroek overtroefde VEVO op alle fronten. Via veel inzet en passie en goed spel werd VEVO onder druk gezet.  Na een snelle aanval over links werd de bal door Jasper Dijkslag heel ongelukkig in het eigen doel geschoten. VEVO probeerde te veel de lange bal te zoeken, maar de defensie van ’s Heerenbroek had hier goed het oog in en kon gemakkelijk overeind blijven. De snelle buitenspelers van de thuisclub waren een ware plaag voor de VEVO-achterhoede wat resulteerde in een flink aantal corners. In de 40e minuut scoorde de boomlange Sander Pelgrom uit één van deze corners de   3-0.  In de 43e minuut werd bij een uitbraak van VEVO de doorgebroken Roald van Bessen onderuitgehaald door Jonas Palland, die van de uitstekend leidende scheidsrechter Evenboer uit Zwolle, hiervoor de rode kaart kreeg. VEVO bracht in de 2e helft een extra aanvaller in in de persoon van Mitchel Overmars, maar dat leverde niet het gewenste resultaat op. Terwijl de regen met steeds grotere hoeveelheden naar beneden kwam, zakte het spelpeil van VEVO verder. ’s Heerenbroek bleef met 10 man gemakkelijk overeind en was zelfs dreigender dan de Veessenaren. In de 88e minuut leed VEVO balverlies op het middenveld. Martin van Ittersum bedacht zich geen moment en lepelde de bal van zo’n 40 meter over de ver voor zijn doel staande Youri Liefers en bracht zodoende de eindstand van 4-0 op het scorebord. Een wedstrijd voor VEVO om snel te vergeten!