VEVO verliest 1e gemeentelijke derby

Dani Draaijer (intikker)
Sven Veldhuis (intikker)
Hein Dezijn
Rowin Moerenhout (vrije trap)

4e klasse C

25 september 2021 17:00

E. Kwakkel

VEVO trad in de eerste competitiewedstrijd tegen gemeentegenoot SEH uit Heerde.
Onder grote publieke belangstelling werd om 17:00 uur afgetrapt onder leiding van degoed leidende scheidsrechter Kwakkel uit Wapenveld.De wedstrijd was ook te zien bij TV794, die een rechtstreekse uitzending verzorgde.
In het begin was het wat aftasten en ontstonden er geen grote kansen. Na een kwartierKwam VEVO op een 1-0 voorsprong, Dani Draaijer anticipeerde als enige goed op een lange bal vanuit de VEVO-achterhoede en schoof de bal beheerst binnen.
SEH ging hierna meteen op zoek naar de gelijkmaker en was er een keer dichtbij, maar een VEVO-verdediger kon nog net de bal voor de doellijn wegwerken. Ook VEVO was nog dicht bij een doelpunt, maar ook hier werd de bal net voor de doellijn weggewerkt.
In de 30e minuut een tegenvaller voor VEVO. Rien de Velde moest met een blessure het veld verlaten en werd vervangen door Pascal Colijn. In de 35e minuut kwam SEH langszij. Na een aanval over links, schoof Sven Veldhuis de bal van dichtbij achter doelman Youri Liefers.
In de 43e minuut sloeg even de vlam in de pan. SEH-er Hein Dezijn beging een grove overtreding, die door de scheidsrechter terecht met rood werd bestraft. Volgens SEH was geel eerder op zijn plaats. Na rust een aandringend VEVO, maar SEH bleef ook met 10 man dreigend met enkele uitvallen.
Doelman van Leeuwen groeide uit tot de man van de wedstrijd aan SEH-kant door enkele prima reddingen. In de 70e minuut kreeg SEH een vrije trap op zo’n 25 meter van het VEVO-doel. Rowin Moerenhout schoot de bal onberispelijk in de rechterbovenhoek en bracht SEH op 1-2.VEVO deed er nog een schepje bovenop en zette SEH onder druk. Maar doelman van Leeuwen hield met goede reddingen o.a. Dewi Kroes, Roald van Bessen en Jonas Faber van scoren af. Eindstand 1-2.Van alle kanten kwamen er complimenten voor de prima organisatie rondom deze wedstrijd voor alle vrijwilligers van VEVO.
Het was een waar voetbalfeest dat naar meer smaakt.
Na afloop was het nog lang gezellig met o.a. een optreden van zanger Wimmie uit Zwolle.
Dit optreden werd mogelijk gemaakt door:
- Nijhoven Bouw Veessen
- Fysiopraktijk Dynamiek Eoe