vv VEVO 1 - De Veluwse Boys 1

4e klasse D

15 april 2023 14:30

J.M. Klein Kalvenhaar

VEVO heeft in de thuiswedstrijd tegen De Veluwse Boys een onnodige een onverdiende 1-2 nederlaag geleden.
Door deze nederlaag profiteren de Veessenaren niet van de verrassende nederlaag van koploper Apeldoornse Boys
en moet men zelfs weer naar beneden kijken naar de 7e plaats, die degradatie betekent aan het eind van het seizoen.
VEVO zocht vanaf het begin de aanval, terwijl de gasten uit Garderen de verdedigende stellingen betrokken en met
lange ballen op de twee eenzame spitsen probeerden gevaar te stichten.
VEVO kreeg een aantal kansen, maar de goed keepende Ruben Krol hield zijn doel schoon.
In de 42e minuut kwam Veluwse Boys uit het niets op 0-1, toen Michel Bronkhorst na gepruts van de VEVO-achterhoede,
via een VEVO-verdediger raak schoot.
Na rust ging VEVO voortvarend van start en na een goede voorzet van Justin van Gelder schoot Rien de Velde in de 47e minuut fraai de 1-1- binnen. VEVO ging goed door en het leek een kwestie van tijd totdat de voorsprong gepakt ging worden.
Aanval na aanval rolde op het doel van de gasten af, maar op wonderlijke wijze bleef een treffer uit.
In de 68e minuut kwam Veluwse Boys op 1-2. Een afgeslagen corner werd door Paskal Smit ineens op de pantoffel genomen en trof doel.
VEVO wisselde hierop aanvallend en ging verwoed op zoek naar de gelijkmaker, maar slaagde er niet in om de onverdiende nederlaag
af te wenden tot grote teleurstelling van spelers, begeleiding en supporters.