VEVO wint verdiend van ’t Harde.

't Harde 1

Stefan Marsman (afstandschot)
Jonas Faber (schot)
Assist: Davey Kroes
Assist: Jonas Faber
Stefan Marsman
Onbekend (e.d.)

8 oktober 2022 14:30

R.G.J. Hilhorst

VEVO heeft ook de 2e thuiswedstrijd van dit seizoen in winst omgezet.
Net als de eerste thuiswedstrijd tegen Hulshorst werd het tegen ’t Harde 4-1.
VEVO kwam al vroeg op voorsprong na een goede combinatie over rechts was
het Joost van Suijdam die het laatste tikje gaf en VEVO in de 7e minuut op 1-0 bracht.
’t Harde rechtte de rug en ging op zoek naar de gelijkmaker en VEVO werd teruggedrongen.
In de 14e minuut redde doelman Youri Liefers uitstekend op een afstandsschot van Henrik Leusink.
Het afstandsschot in de 20e minuut van Stefan Marsman was hem echter te machtig en ’t Harde
kwam langszij. ’t Harde voerde de druk op, maar de verdediging van VEVO stond prima.
In de 24e minuut kwam VEVO via Jonas Faber weer op voorsprong, na er een prima dieptepass van
Davey Kroes. VEVO kwam hierna beter in de wedstrijd en het spel golfde op en neer, maar tot
doelpunten leidde dit niet. In de 43e minuut legde de goed leidende scheidsrechter Hilhorst de bal
op de stip, nadat door geklungel in de achterhoede een ’t Harde-aanvaller onderuit werd gehaald in het strafschopgebied.
Youri Liefers stopte de door Stefan Marsman ingeschoten penalty met een geweldige redding en hield VEVO hiermee op de been.
Een minuut later was er een situatie aan de overzijde, waarbij VEVOeen penalty had moeten krijgen,
maar de scheidsrechter dacht daar anders over.
Ook werd nog een doelpunt van Roald van Bessen afgekeurd wegens buitenspel.
VEVO kwam prima uit de kleedkamer en was de bovenliggende partij en met goed spel werd
’t Harde onder druk gezet. Dit resulteerde in de 63e minuut in de 3-1. Jonas Faber stuitte op de doelman,
maar in de rebound schoot Joost van Suijdam raak. In de 73e minuut kreeg Stefan Marsman rood, nadat
hij een VEVO-speler, terwijl het spel stillag i.v.m. een vrije trap voor hem, met beide handen omverkegelde.
’t Harde probeerde met 10 man nog wel de bakens te verzetten, maar was machteloos tegen het goed georganiseerde VEVO.
In de 86e minuut kwam de eindstand op het scorebord, toen één van de verdedigersvan ’t Harde een harde voorzet van
Roald van Bessen achter de eigen doelman Sander van der Groef werkte.