VEVO past na rust op stoom.

ZVV '56 1

Dewi van Velsen (penalty)
Maikel Beijer (e.d.)

4e klasse D

29 oktober 2022 14:30

G.J.J. Reins

VEVO heeft de thuiswedstrijd tegen rode lantaarndrager ZVV’56 uit Apeldoornafgesloten met een 6-1 overwinning.
Halverwege zag het daar nog niet naar uit, omdat de Apeldoorners met een 1-0 voorsprong gingen rusten.
VEVO begon goed en de ene na de andere aanval rolde richting het doel van ZVV’56.
DE VEVO-aanvallers waren in de afwerking niet altijd scherp en ook goed keeperswerk van Ralph Bultman voorkwam een voorsprong van VEVO.
In het tweede gedeelte van de eerste helft zakte VEVO wat terug en speelde in een te laag tempo om tot succes te komen.
Aan de andere kant waren er sporadische aanvallen van ZVV’56, zonder dat dat gevaarlijk werd.
Toch kwamen de gasten vlak voor rust op 0-1. Scheidsrechter Reins legde de bal op de stip na een ogenschijnlijk vrijwillige valpartij van
één van de ZVV’56-aanvallers.  Leroy van Wermeskerken pakte het cadeautje uit.
Na rust Kwam Jonas Faber in het veld voor Timo van Loo. VEVO voerde het tempo op en ZVV’56 werd onder grote druk gezet,
maar bleef vooralsnog met kunst en vliegwerk overeind.
Tot in de 54e minuut, toen Rien de Velde onderuit werd gehaald en scheidsrechter Reins  niets anders kon doen dan VEVO een penalty toekennen.
Dewi van Velsen schoot deze goed binnen. VEVO bleef goed doorgaan en met name Jonas Faber was niet af te stoppen.
Hij was het die na een goede actie Joost van Suijdam bediende, die de 2-1 scoorde. Een minuut later opnieuw eengoede actie van Jonas.
Nu was het een ZVV’56-verdediger die de bal achter de eigen doelman werkte (3-1).
Ook aan de 4-1 in de 78e minuut ging een goede actie van Jonas vooraf.
ZVV’56 stortte volledig in en de kansen voor VEVO bleven komen. Dewi van Velsen bracht met een enorme knal in de 85e minuut de stand op 5-1.
Het slotakkoord was een prachtige aanval over meerdere schijven, die door Joost van Suijdam werd afgerond (6-1) en die hiermee
zijn 11e competitiedoelpunt maakte. E en kippenvel moment in de wedstrijd was toen trainer Alex Hengeveld 5 minuten voor tijd
Sam Eilander onder luid applaus in het veld bracht voor Sven Liefers.  Sam, die hiermee zijn debuut maakte voor VEVO 1, w
erd dit jaar tijdens een uitje van het eerste door iemand met een glas in zijn gezicht gestoken, waardoor hij ernstig oogletsel opliep.
Na een langdurige revalidatie mag hij eindelijk weer sporten.
VEVO blijft  door deze overwinning op doelsaldo (22-7) koploper in de 4e klasse D.