Goede start VEVO van 2e competitiehelft.

Hulshorst 1

Rien de Velde (intikker)
Assist: Bart Mulder
Timothy de Haan (penalty)
Jasper Dijkslag (penalty)

4 februari 2023 14:30

H.W.M. Damhuis

Sportpark De Eendracht
Brandsweg 3
8077SK
HULSHORST

VEVO heeft de goede lijn van voor de winterstop doorgezet.
In de lastige uitwedstrijd tegen Hulshorst werd een verdiende 3-1 overwinning behaald.
VEVO moest het doen zonder topscorer Joost van Suijdam die in de oefenwedstrijd tegen Reaal Dronten
op een schandalige manier uit de wedstrijd geschopt werd en voorlopig uit de roulatie is.
VEVO begon goed aan de wedstrijd en met verzorgd combinatiespelwerd de verdediging van Hulshorst onder druk gezet.
Dit resulteerde in een goede kans voor Jonas Faber die net naast schoot en een schot van Sven Liefers dat goed gestopt
werd door doelman Remon Vlieger.  Hulshorst speelde opportunistisch en probeerde met lange ballen en fysiek spel VEVO te ontregelen.
Uit een corner raakten ze de buitenkant van de paal en in de 42e minuut verrasten ze VEVO met een snelle counter,
waarbij de spits de bal op de lat schoot.
VEVO startte na rust opnieuw goed en kwam in de 60e minuut op een 1-0 voorsprong door Jonas Faber,
die na een solo langs 4 verdedigers ook de doelman passeerde.
Hulshorst gooide hierna nog meer de beuk erin en bracht stormram Mel Mijdema in het veld voor Bram van Duinen.
Vooralsnog leverde dat nog niets op; in tegendeel Rien de Velde kon de bal na een vrije trap van dichtbij binnenwerken
nadat een aantal spelers van Hulshorst de bal misten. (0-2).
Gesteund door het fanatieke publiek ging Hulshorst een soort alles of niets spelen en dat leverde een aantal gevaarlijke
 situaties op voor het VEVO-doel. In de 80e minuut lokte de nieuwe spits Mijdema heel slim een penalty uit en deze werd door
Timothy de Haan benut. Hulshorst ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker, maar de verdediging van VEVO hield stand.
In de 90e minuut kreeg Pascal Colijn nog een tweede gele kaart en moest eraf.
In de blessuretijd werd invaller Timo van Loo in kansrijke positie onderuitgehaald en wees scheidsrechter Damhuis
voor de 2e keer naar de penaltystip. Jasper Dijkslag faalde niet en bracht de marge weer op 2 doelpunten.
Kort hierna floot de scheidsrechter af tot grote vreugde van de meegereisde VEVO-supporters.