VEVO schiet met scherp tegen Prins Bernhard.

Prins Bernhard 1

22 april 2023 14:30

M. Benali

Sportpark De Zandsteeg
De Zandsteeg 35 -44
3888LX
UDDEL

VEVO heeft in de uitwedstrijd tegen Prins Bernhard flink uitgehaald.
Na een 0-2 ruststand, stond aan het eind van de wedstrijd 0-7 op het scorebord.
De ziekenboeg van VEVO werd in de aanloop van deze wedstrijd deze week nog voller.
Naast de langdurige geblesseerde William Alberts, Joost van Suijdam, Jonas Faber, Dewi van Velsen,
ontbraken ook Roald van Bessen en Timo van Loo op het appèl.
Hierdoor moest noodgedwongen een beroep gedaan worden op topscorer aller tijden van VEVO
Jeroen Bronsink, die normaliter in het derde speelt.
VEVO startte goed en zocht meteen de aanval. Prins Bernhard, dat een aantal spelers miste, hield
stand tot de 13e minuut toen Justin van Gelder na een assist van Jeroen Bronsink fraai afrondde.
Hierna ging het spel op en neer, maar het meeste gevaar kwam van VEVO.  De aanvallers van Prins Bernhard
konden geen vuist maken tegen de sterke VEVO-verdediging.
In de 26e minuut scoorde Justin van Gelder opnieuw, dit keer na een prima assist van Bart Mulder.
Jasper Dijkslag moest in de 35e minuut geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Iwan de Weerd.
De uitblinkende Dani Draaijer zette VEVO na rust op 0-3. Hiermee was het verzet van de thuisclub definitief gebroken.
Sven Liefers scoorde in de 60e minuut na een fraaie solo 0-4.
VEVO ging in de gestadig vallende regen goed door op zoek naar een hogere score.
Rien de Velde scoorde in de 72e en 75e  minuut 2x. Eerst met een goed schot na een corner en met een kopbal
na een goede voorzet van Justin van Gelder.
Trainer Alex Hengeveld gunde 2 jeugdspelers (Stein Korten en Jurre Bijsterbosch) nog speeltijd door hen in de 80e minuut
in het veld te brengen voor Bart Mulder en Jeroen Bronsink.
In de 89e minuut voltooide Justin van Gelder zijn hattrick, door een vrije trap fraai binnen te schieten
en hiermee de eindstand op 0-7 bepaalde.
Door dit resultaat en het verlies van BAS staat VEVO weer derde met 39 punten uit 19 wedstrijden.
Degradatie is theoretisch nog mogelijk, maar praktisch niet meer.  VEVO zou dan de resterende 3 wedstrijden
met groot verschil moeten verliezen en  Hulshorst  nog 4x moeten winnen (komen dan op 40 punten)
WZC Wapenveld moet zijn 2 resterende wedstrijden dan met heel groot verschil winnen.  (komen dan net als VEVO op 39 punten)
Het doeldaldo van VEVO bedraagt momenteel +34 en dat van WZC +9.