vv VEVO 1 - Noord Veluwe Boys 1

Noord Veluwe Boys 1

Rien de Velde (intikker)
Assist: Jonas Faber
Jayson van der Meulen (intikker)
Dani Draaijer (vrije trap)
Tom Meutgeeert (corner)
Jonas Faber (schot)
Youri van de Kamp (schot)
Assist: Jonas Faber
Ronald Winter (schot)

25 maart 2023 14:30

K. Staarman

VEVO heeft de thuiswedstrijd tegen Noord Veluwe Boys nipt in zijn voordeel beslist.
Het spel werd beïnvloed door de straffe wind die in de lengte over het veld blies.
VEVO kwam na 12 minuten op voorsprong toen de doelman van NVB de bal na een schot
van Jonas Faber losliet en Rien de Velde alert reageerde en de bal binnen werkte.
Door geklungel in de VEVO-achterhoede kwam NVB in de 18e minuut verrassend langszij.
Jason van der Meulen, die een plaag voor de VEVO-verdediging was, pakte het kadootje uit.
VEVO bleef de aanvallende partij, maar moest beducht zijn op de lange ballen van achteruit
van NVB, die door de harde wind gevaar opleverden.
In de 24e minuut kwam VEVO weer op voorsprong. Na een snel genomen vrije trap rondde Dani Draaijer af.
NVB kwam opnieuw langszij. Uit een corner kopte Tom Meutgeurt, niet gehinderd door een VEVO-speler,
keihard binnen. (2-2) Doelman Youri Liefers ontsnapte aan een rode kaart na hands buiten de 16 meter.
Scheidsrechter Staarman hield het bij geel, omdat het volgens hem niet het ontnemen va een scoringskans was.
Na rust kwam VEVO vanaf de aftap van NVB binnen 20 seconden op 3-2. Pascal Colijn nam een afgeslagen bal
ineens op de pantoffel en met dank aan de wind sloeg deze binnen als een raket.
VEVO bleef op zoek naar een grotere voorsprong en het was Jonas Faber die in de 63e minuut na een
goede dieptepass van Dani Draaijer de 4-2 maakte.
NVB kwam in de 70e minuut weer dichterbij al ging hier een duidelijke overtreding op Davey Kroes aan vooraf.
Scheidsrechter Starman floot niet en Youri van de Kamp maakte de 4-3.
Trainer Alex Hengeveld bracht een aantal wissels en een van hen Timo van Loo bracht in de 85e minuut
het verschil weer op 2. Na een goede pass van Jonas Faber lobde hij fraai de bal over doelman Johny Mulder
van NVB (5-3). De slotfase verliep tumultueus. In de 90e minuut vlagde grensrechter van der Beek van NVB
voor een uitbal. Scheidsrechter Staarman, die deze middag wel meer ontging, zag het vlagsignaal niet en
liet doorspelen. De VEVO-achterhoede reageerde niet goed op de situatie en Ronald Winter bracht de
stand op 5-4. Toen de scheidsrechter vervolgens verhaal ging halen bij de grensrechter, ontkende hij
dat hij gevlagd had tot frustratie van VEVO en de treffer werd goedgekeurd.
Na enig duwwerk over en weer werd de wedstrijd voortgezet, maar in de stand kwam geen verandering meer.
Een belangrijke overwinning voor VEVO in de strijd om de topplaatsen.
Voor NVB betekent deze nederlaag de officiële degradatie uit de 4e klasse D.