VEVO ruim langs Prins Bernhard.

Prins Bernhard 1

Ron van den Bosch (lob)
Assist: Jonas Faber
Roald van Bessen (afstandschot)

26 november 2022 14:30

Anoniem

VEVO heeft in de thuiswedstrijd tegen Prins Bernhard, na een 0-0 ruststand, een 4-1 overwinning behaald.
Hierdoor blijven de Veessenaren op een keurige 2e plaats.
VEVO begon goed en na al 2 minuten schoot Joost van Suijdam op de lat.
Prins Bernhard verstopte zich niet en zocht daar waar mogelijk ook de aanval en zo ontstond
er een leuke sportieve wedstrijd met situaties voor beide doelen.
In de 36e minuut was er een grote kans voor de gasten, maar Youri Liefers redde.
In de tegenaanval een goede redding van doelman Sytse Bronkhorst op een inzet van Joost van Suijdam.
Hierna nog weer kansen over en weer zonder succes.
De uitstekend leidende scheidsrechter Dennis van der Heijden blies hierna voor rust.
Na rust trok VEVO meteen fanatiek in de aanval, maar na een counter moest Youri Liefers vol aan de bak
om een achterstand te voorkomen. Dewi van Velsen schoot hierna net over na een prima combinatie via Pascal Colijn en Rien de Velde.
In de 53e minuut kwam Prins Bernhard toch op een 0-1 voorsprong, na een ongelukkige pass van een VEVO-verdediger,
waardoor een PB-aanvaller alleen op doelman Youri Liefers kon aangaan.Deze redde in eerste instantie, maar de afgeslagen bal werd van 35 meter door Ron van den Bosch in het doel gelobd.  VEVO zette een tandje bij en na een goede actie van de sterk spelende Rien de Velde, schoot Joost van Suijdam de 1-1 binnen. In de 65e minuut ging Sytse Bronkhorst na het onderscheppen van een hoge bal door zijn enkel en blesseerde zich daarbij zo ernstig dat hij per brancard het veld moest verlaten en naar het ziekenhuis moest worden vervoerd. Na een oponthoud van 10 minuten ging de wedstrijd verder met veldspeler Niels Bronkhorst op doel bij Prins Bernhard. VEVO werd steeds sterker en Dewi van Velsen schoot van dichtbij de 2-1 binnen. Prins Bernhard ging op zoek naar de gelijkmaker, maar de VEVO-defensie hield stand.
In de 86e minuut een goede actie van invaller Jonas Faber, die de bal panklaar legde voor Joost van Suijdam,
die de 3-1 binnenschoof (zijn 13e competitiedoelpunt).
In de laatste minuut schoot aanvoerder Roald van Bessen een afgeslagen corner van buiten het strafschop hard binnen en
bepaalde hiermee de eindstand op 4-1.