VEVO eervol onderuit tegen Go Ahead Kampen.

Go Ahead Kampen 1

Wilbert Wessels (intikker)
Nico Veldman (solo)

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 KO - SR2

22 oktober 2022 14:30

G. Smeenk

VEVO heeft de bekerwedstrijd tegen eerste klasser Go Ahead Kampen nipt met 2-3 verloren.
De start van VEVO was niet goed. Al na 4 minuten schoot Wilbert Wessels de rood-gelen uit
Kampen op een 1-0 voorsprong, na slecht verdedigen.
In de 6e minuut was het al 2-0 toen Roald van Bessen na een miscommunicatie met doelman
Youri Liefers de bal in eigen doel werkte. Hierna herpakte VEVO zich en probeerde men tot aanvallen
te komen via snelle tegenstoten. Rien de Velde maakte het de Kampenaren met een aantal rushes lastig.
Go Ahead Kampen had het meeste balbezit en hield VEVO onder druk.
Goed keeperswerk en goed verdedigen voorkwamen een derde doelpunt voor rust.
Timo van Loo verving Rien de Velde na rust.
In de 40e minuut schoot Rien de Velde hard op doel. Doelman Tim Noordman kon de bal niet
onder controle brengen en de rebound werd door Joost van Suijdam binnengeschoten (1-2).
Na de rust eenzelfde beeld; veel balbezit voor Go Ahead Kampen en VEVO die met counters
gevaar probeerde te stichten. In de 54e minuut viel de 1-3 toen Nico Veldman na een solo de
bal hard inschoot. VEVO wisselde in de 69e minuut Frank Wonink en Iwan de Weerd vervingen
Sven Liefers en William Alberts. Ook de gasten wisselden een aantal keren in die periode.
Go Ahead liet de teugels wat vieren en VEVO werd o.a. via Dewi van Velsen een paar keer gevaarlijk.
In de 79e minuut rondde Dani Draaijer een pass van achteruit goed af en scoorde verrassend 2-3.
Trainer Brem greep in en bracht met Dennis van der Wal een extra slot op de deur in.
Go Ahead ging over tot het in de ploeg houden van de bal via langdurige combinaties.
VEVO was hierdoor niet meer in staat om nog meer druk te zetten.
Toch was het een paar minuten voor tijd nog bijna 3-3, toen Joost van Suijdam uit het niets een
bal net voorlangs het doel schoot. Vlak hierna blies de goed leidende scheidsrechter Smeenk af.
Na afloop overheerste bij VEVO de trots op dit resultaat tegen een team dat 3 klassen hoger speelt.
Vanaf nu weer de focus op de competitie met volgende week de thuiswedstrijd tegen ZVV ’56.