Vereniging

De voetbalvereniging VEVO (VEessen-VOrchten) is op 30 juni 1950 opgericht. Het eerste speelveld was een weiland aan de Hogeweg in Veessen, eigendom van Jaap Draaijer,  één van de oprichters was van v.v. VEVO. Reeds in 1952 werd het eerste kampioenschap behaald door VEVO dat toen nog op zondag speelde.

In 1977 werd besloten om op zaterdag te gaan voetballen, en een jaar later is sportpark “De Noord” aan de Veesser Enkweg de thuishaven van v.v. VEVO geworden. Er werd toen gespeeld op één hoofdveld. Daarnaast was de huidige parkeerplaats een trainingsveld en er kon 's winters gebruik gemaakt worden van de gymzaal. Een eigen kantine, bestuurskamer en kleedkamers maakten de voorziening compleet. Het complex werd in 1984 uitgebreid met een tweede veld met kunstlicht en twee ruime kleedkamers.

In 2014 werd op het hoofdveld kunstgras aangelegd en tevens werd nieuwe omheining en verlichting rond het hoofdveld geplaatst. Momenteel heeft v.v. VEVO de beschikking over een prachtige, goed onderhouden accommodatie met ruime parkeergelegenheid waar we met z'n allen trots op kunnen zijn.

Mede dankzij de sponsoren en de inzet van een grote groep vrijwilligers is VEVO in al die jaren geworden tot wat het nu is: een bloeiende en gezellige vereniging in de Veesser, Vorchter en Marler gemeenschap. Wij willen die status ook zo goed mogelijk vasthouden en daarvoor is de betrokkenheid van alle leden van levensbelang. Daarom wordt bij aanmelding door elk nieuw lid, of de ouder van een jeugdlid, een vragenformulier ingevuld. Hierin wordt aangegeven wat hij of zij voor de club kan doen. Die gegevens worden bewaard en eens per jaar worden de taken en mogelijkheden geïnventariseerd.

Het uitgangspunt is dat in principe iedereen iets doet, want alleen zo kunnen we de club draaiende houden. Om in voetbal termen te blijven: “Scoren lukt alleen als je een team bent”. Dus mochten wij ooit een beroep op u doen dan vertrouwen wij er op dat als het enigszins kan, u de vereniging voort helpt. Zoals genoemd zijn sponsoren ook van groot belang voor onze vereniging en wij hopen dan ook dat u gebruik gaat maken van hun producten en diensten.

VEVO speelt ook een rol voor jeugdleden en senioren buiten Veessen, Vorchten en Marle. Mensen die de kleinschaligheid en gezelligheid van onze sportieve vereniging waarderen. Een vereniging waar iedereen elkaar kent!

Veel voetbal plezier gewenst namens het bestuur van voetbalvereniging VEVO!