Corona protocol

28 september 2020 9:15

In verband met Corona doet het bestuur een nadrukkelijk beroep op iedereen om onderstaande regels te respecteren:

Algemene regels

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen.
  • Pas hygiëne toe en maak hiervoor ook gebruik van de geplaatste middelen.
  • Met uitzondering als je tot één huishouden behoort geldt de 1,5 meter afstand houden ten opzicht van personen van 13 jaar of ouder op de gehele accommodatie, dus ook in het clubhuis, rond de velden én de kleedruimtes. Uitzondering hierop is tijdens het sporten en onderling contact in de leeftijdscategorie 13 t/m 17.
  • Spreekkoren aanheffen of zingen en schreeuwen bij wedstrijden is niet toegestaan.
  • Respecteer de regels en instructies zoals deze gelden op ons sportpark en volg eventuele aanwijzingen van bestuursleden of vrijwilligers van onze vereniging op.

Betreden sportpark De Noord

• Volg de gemarkeerde looproutes.
  • Op het sportpark zijn maximaal 250 toeschouwers per veld toegestaan. Dit is exclusief de voetballers, kaderleden, officials en vrijwilligers die een taak hebben op dat moment. Wanneer wij de verwachting hebben dat dit aantal per veld overschreden zal worden zal gewerkt gaan worden met een reserveringssysteem. Hou hiervoor de website in de gaten.

Betreden Sportcafé De Blauwe Leeuw

• Volg de gemarkeerde looproutes.
  • Voor het bron- en contactonderzoek door de GGD bij een besmetting ben je bij het betreden van het sportcafé en/of terras verplicht om je te registreren.
  • Het sportcafé en overdekte terras is ingericht op de 1,5 meter samenleving.
  • Zowel in het sportcafé als op het terras dient men verplicht aan een tafel te gaan zitten en de looproutes te volgen. De consumpties mogen niet staand genuttigd worden.
  • Van de herentoiletten mogen maximaal twee personen tegelijk gebruik maken.

Informatie voor spelers en begeleiding

• De bezoekende vereniging meldt zich bij aankomst op het sportpark in de bestuurskamer door maximaal 1 persoon (trainer, teammanager of elftalleider).
  • Vanwege de maatregelen kan het omkleden wat langer duren dan normaal. Kom daarom op tijd naar het sportpark zodat de wedstrijden tijdig kunnen beginnen.
  • Gebruik alleen het eigen materiaal (behoudens de wedstrijdbal).
  • Het aantal sporters en begeleiders is per team niet groter dan noodzakelijk voor de training en/of (oefen)wedstrijd.
  • Elke speler heeft een eigen bidon.
  • Indien mogelijk dienen de spelers in club of trainingskleding naar de vereniging toe te komen.
  • Bij uitwedstrijden dragen personen vanaf 13 jaar een mondkapje wanneer ze geen gezamenlijk huishouden vormen en in één vervoersmiddel gaan.

Gebruik kleedruimtes en douches

• Een team met spelers heeft de beschikking over een kleedkamer en kan indien nodig i.v.m. de 1,5 meter maatregel gebruik maken van de sporthal om zich om te kleden. Zo nodig dient het team in groepjes te worden verdeeld bij te weinig ruimte tijdens douchen. Dit is ongeacht of het een wedstrijd of een training betreft. Ook hier geldt: houd te allen tijde de 1,5 meter afstand.

Op het veld

• Voorafgaand, tijdens de rustmomenten en na afloop van de wedstrijd dienen de spelers van 18 en ouder de 1,5 meter afstand tot elkaar te houden.
  • Voor alle leeftijdsgroepen geldt echter dat zij wel normaal spelcontact mogen hebben.
  • Tijdens trainingen en wedstrijden zelf hoeft daarom geen 1,5 meter afstand te worden gehouden.
  • Buiten de noodzakelijke sport gerelateerde contactmomenten is fysiek contact niet toegestaan.

Protocollen KNVB

Voor een volledig overzicht van de belangrijkste regels heeft de KNVB protocollen opgesteld voor diverse doelgroepen. Graag verwijzen wij hiernaar:

Ook in deze tijd zien wij u graag op sportpark De Noord. We doen daarbij een oproep aan iedereen:  denk aan jezelf en aan je naasten! Alleen op deze manier kunnen we gezamenlijk corona bestrijden.

Bestuur v.v. VEVO