Apotheek Heerde vult verbandtrommels VEVO

23 september 2019 10:15

WvB

Apotheek Heerde voorziet voetbalvereniging VEVO uit Veessen de komende vier jaar van gaasjes, pleisters en verbandmiddelen. Vorige week ondertekenden Arnoud Korten, bestuurslid Sponsorzaken van VEVO, en apotheker Ruud Timmerman de sponsorovereenkomst waarin is vastgelegd dat de Heerder apotheek jaarlijks de inhoud van de verbandtrommels van VEVO aanvult tot een afgesproken bedrag.
Korten is blij met de ondersteuning. “Met een door NOC*NSF goedgekeurde verbandtrommel hebben we een goed uitgeruste EHBO-koffer in huis die gevuld is met de juiste materialen. Voor een vereniging als de onze is dat belangrijk. En met de belofte van de apotheek om de trommel jaarlijks aan te vullen, zijn we ervan verzekerd dat dat de komende jaren ook zo blijft. Dat is een prettig gevoel.”
Apotheker Timmerman benadrukt het belang van een verbandkoffer die up-to-date is. “Zeker in noodgevallen mag je niet misgrijpen. Dat is primair een taak van de vereniging maar als plaatselijke apotheek helpen we ze daar graag mee. Onze zorg gaat wat mij betreft verder dan alleen het geven van advies en het verstrekken van medicijnen. Daarom ondersteunen wij verenigingen en scholen in Heerde, Veessen en Vorchten die werk maken van gezondheid en veiligheid.”