VEVO boekt thuis overwinning op Veluwse Boys.

De Veluwse Boys 1

... (intikker)
Roald van Bessen (intikker)
Sven Sluis
Steven Pott (intikker)
Remco Schuiteman (kopbal)
Eigen doelpunt (kopbal)

21 mei 2022 14:30

H.W.M. Damhuis

VEVO heeft de thuiswedstrijd tegen Veluwse Boys uit Garderen met 4-3 gewonnen.
Hoewel na een uurspelen een comfortabele 4-0 op het scorebord stond, werd het
in de eindfase nog spannend, toen de gasten terugkwamen tot 4-3.
VEVO, die 5 basisspelers miste,  begon goed en koos de aanval, wat leidde tot wat kleine kansjes.
Ook was Veluwse Boys een paar keer gevaarlijk, maar vooralsnog bleef het 0-0.
Tot de 25e minuut toen Roald van Bessen de bal oppikte en met een goed geplaatst schot de doelman verraste.
In de 28e minuut werd het 2-0, toen Jonas Faber een slim genomen vrije trap van Dani Draaijer binnentikte.
Met 2-0 brak de rust aan. Veluwse Boys startte na rust fanatiek en doelman Youri Liefers moest handelend optreden na een
inzet van één van de Garderense- aanvallers.  VEVO was hierna weer bij de les en kwam in de 52e minuut via Roald van Bessen
op 3-0,  na een prachtige aanval over meerder schijven.
In de 62e minuut werd William Alberts onreglementair onderuitgehaald in het strafschopgebied.
De door scheidsrechter Damhuis toegekende strafschop werd onberispelijk binnengeschoten door Roald van Bessen, d
ie hiermee zijn hattrick voltooide.
Hierna bracht trainer Jate Leerdam een aantal wissels in. Dit pakte niet helemaal goed uit.
Steven Pott in de 72e- en Remco Schuiteman in de 83e minuut profiteerden van miscommunicatie in de verdediging van VEVO.
Toen Davey Kroes in de 86e minuut een voorzet van Veluwse Boys dusdanig met zijn hoofd van richting veranderde,
dat deze bij de 2e paal binnenviel. Door dit eigen doelpunt werd de stand terugbracht tot 4-3 en werd het nog erg spannend.
VEVO hield echter stand in het restant van de wedstrijd en kon zodoende de 2e zege op rij noteren.