Benauwde zege VEVO op Prins Bernhard.

Prins Bernhard 1

Niels Bronkhorst (afstandschot)
Assist: Jonas Faber
Dani Draaijer (intikker)
Ron van den Bosch (vrije trap)
Julian Hop

4e klasse C

26 maart 2022 14:30

G.R.M. Jansen

VEVO heeft in de thuiswedstrijd tegen Prins Bernhard een 3-2 overwinning behaald.
VEVO begon de wedstrijd goed en zette Prins Bernhard onder druk.
Echter in de 7e minuut viel uit het niets een doelpunt voorde gasten uit Uddel.
Niels Bronkhorst nam de bal op de pantoffel en schoot geholpen door de wind vanaf zo’n 25 meter afstand raak.
Doelman Youri Liefers werd, gehinderd door de zon, verrast bij de eerste paal.
VEVO was even van slag, maar herpakte zich en ging op zoek naar de gelijkmaker.
De laatste passes waren echter vaak niet goed, waardoor Prins Bernhard overeind bleef.
Tot de 32e minuut, toen Rien de Velde na een goede solo de 1-1 liet aantekenen.
Hierna moest Youri Liefers 2x goed optreden om een nieuwe voorsprong van P.B. te voorkomen.
Met 1-1 brak de rust aan. Na rust begon VEVO goed en Rien de velde was dicht bij een 2e treffer, maar doelman Sytse Bronkhorst redde fraai.
In de 56e minuut scoorde Jeroen Bronsink, na goed voorbereidend werk van Jonas Faber 2-1.
2 minuten later schoot Dani Draaijer de 3-1 en leek er geen vuiltje aan de lucht voor VEVO.
Roald van Bessen moest de wedstrijd in de 70e minuut geblesseerd verlaten en werd vervangen door Iwan de Weerd.
VEVO kreeg nog kansen op een hogere score,  maar de kansen werden niet benut.
Prins Bernhard dat alles of niets ging spelen werd steeds gevaarlijker, maar ook dat leidde vooralsnog niet tot doelpunten.
Toen in de 86e minuut een rode kaart viel voor de Uddelaren wegens natrappen , leek het pleit beslecht.
Echter de vrije trap in dezelfde minuut werd fraai binnengeschoten door Ron van den Bosch (3-2).
Hierna was het billenknijpen voor VEVO door de lange ballen van de Uddelaren.
Een vrije trap op dezelfde positie als bij de 3-2, werd nu door dezelfde speler net over het doel geschoten.
VEVO bleef hierna overeind en begroette het eindsignaal van de scheidsrechter met veel gejuich.
Een zwaar bevochten, maar verdiende overwinning.