Goede herstart VEVO.

Prins Bernhard 1

Jasper Dijkslag (penalty)
William Alberts (intikker)
Rien de Velde (afstandschot)

4e klasse C

12 februari 2022 14:30

E. Blokker

Sportpark De Zandsteeg
De Zandsteeg 35 -44
3888LX
UDDEL

VEVO is de hervatting van de competitie na de coronaperikelen goed begonnen.

Op een winderig sportpark aan de Zandsteeg in Uddel werd Prins Bernhard met 3-0 verslagen.

Saillant detail: VEVO-trainer Jate Leerdam is daar volgend seizoen de trainer.

De wedstrijd ging in het begin gelijk op, zonder grote kansen voor beiden.

Na 14 minuten kreeg VEVO een penalty, nadat Rien de Velde onreglementair onderuit

werd gehaald. Jasper Dijkslag faalde niet en schoot de 0-1 binnen.

Prins Bernhard ging op zoek naar de gelijkmaker en was vooral via een aantal corners gevaarlijk.

Jeroen Bronsink schoot voor VEVO op de lat en VEVO kreeg nog een grote kans op de 0-2.

In de 35e minuut moest aanvaller Jonas Faber geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen

door Milan de Goeijen. Met 0-1- brak de rust aan.

VEVO begon goed na rust en dat leverde direct al een kans op voor Jeroen Bronsink, maar de keeper redde.

Aan de andere kant ook een grote kans voor de thuisclub, maar gelukkig voor VEVO schoot deze van dichtbij over.

VEVO werd gevaarlijker vooral via rushes van Jeroen Bronsink en Rien de Velde en het was laatstgenoemde die

prima doorging en de bal op maat voor gaf, waarna William Alberts de 0-2 kon binnentikken.

In de 62e minuut werd William Alberts vervangen door Frank Wonink, die prima inviel en dicht bij de 0-3 was.

De 0-3 viel door een afstandsschot van zo’n 40 meter door Rien de Velde, die de keeper verraste.

Prins Bernhard ging alles of niets spelen, wat VEVO-ruimte opleverde en een handvol grote kansen, maar

het vizier stond niet scherp, waardoor een grotere score achterwege bleef.

In de 88e minuut nog een schot op de paal van Prins Bernhard.