7-Klapper VEVO tegen EZC’84

EZC '84 1

Jur Rorije (afstandschot)
Jeroen Bronsink (afstandschot)
Steohan van de Schootbrugge (intikker)
Jeroen Bronsink (intikker)
Assist: Jonas Faber
Roald van Bessen (intikker)

28 mei 2022 14:30

E.W. van der Velde

Sportpark de Kweekweg
Kweekweg 36
8161PG
EPE

VEVO heeft in de laatste uitwedstrijd van dit seizoen flink uitgehaald.
In Epe werd tegen EZC’84 een ruime 7-1 overwinning gehaald, waar dubbele cijfers ook mogelijk geweest waren.
VEVO begon goed aan de wedstrijd en na 2 minuten lag de bal voor de eerste keer achter de EZC-doelman,
toen Jeroen Bronsink een pass van Pascal Colijn goed afrondde.
VEVO ging goed door en binnen 10 minuten had het al 0-2 kunnen staan, maar de paal stond succes in de weg.
De 0-2 viel toch na 15 minuten toen verdediger Jur Rorije vanaf eigen helft de bal naar voren knalde en de bal
gedragen door de wind over de voor zijn doel staande keeper binnenviel.
EZC probeerde de bakens wel te verzetten, maar was aanvallend onmachtig tegen de solide VEVO-verdediging.
In de 25e minuut verraste Jeroen Bronsink de doelman, die opnieuw te ver voor zijn doel stond,  met een boogbal
van een meter of 40 en bracht de stand op 0-3.
De koek was nog niet op en Jonas Faber bracht na een half uur spelen na een goede solo de stand op 0-4.
Dewi van Velsen bepaalde de ruststand op 0-5, toen hij fraai scoorde na een dito pass van Pascal Colijn.
De tweede helft was en kopie van de eerste helft. Een oppermachtig VEVO en een zwak spelend EZC’84.
Toch wist de thuisclub tegen te scoren door Stephan van de Schootbrugge, die een slippertje in de VEVO-defensie in de 49e minuut afstrafte.
VEVO herstelde het verschil van 5 doelpunten, toen Jeroen Bronsink na een goede actie van Jonas Faber met zijn derde doelpunt de 1-6 aantekende. VEVO bleef doorgaan en Roald van Bessen pikte ook zijn doelpuntje mee, na een prima solo van Rien de Velde, die 4 spelers uitspeelde en onbaatzuchtig de bal aflegde. (1-7)
Trainer Jate Leerdam wisselde hierop een aantal spelers. VEVO kreeg nog een aantal kansen, terwijl EZC’84 ook nog een mogelijkheid
tot scoren kreeg, maar het bleef bij 1-7.