VEVO verliest deze keer derby tegen Heerde.

Heerde 1

Raoul Wijenberg (corner)
Michael Wolf (corner)
Max de Rooy (intikker)

4e klasse C

7 mei 2022 17:00

F. Groenhuijsen

Sportpark Molenbeek
Veldweg 1 A
8181LP
HEERDE

Nadat VEVO de thuiswedstrijd tegen Heerde in de 1e helft van het seizoen met 4-0 gewonnen had,trok Heerde deze keer aan het langste eind (3-2).
De wedstrijd begon onder ruime publieke belangstelling. Heerde probeerde direct druk te zetten, maar VEVO bood goede weerstand.
Nadat Youri Liefers goed redde na een inzet Daan Nijmeijer kwam VEVO in de 12e minuut verrassend op voorsprong.
Door slecht uit verdedigen van Heerde viel de bal voor de voeten van Jeroen Bronsink en die wist hier wel raad mee en passeerde Vincent Mosterd met een lage schuiver in de verre hoek.
VEVO dat met 2 spitsen opereerde speelde gegroepeerd en Heerde had het hier erg lastig mee.  Wel bouwden ze een veldoverwicht op wat resulteerde in veel corners. Bij een van die corners ging Yuri Liefers onder de bal door en Raoul Wijenberg kopte de gelijkmaker binnen. Toen iedereen al uitging van een 1-1 ruststand, was opnieuw een grote fout in de Heerder achterhoede er oorzaak van dat Jeroen Bronsink zijn tweede doelpunt van de middag kon scoren (1-2) Na rust was er opnieuw een groot overwicht voor Heerde en vloeiden de krachten bij VEVO weg, hetgeen resulteerde in een aantal wisselingen. In de 58e minuut kwam Heerde opnieuw door een corner op gelijke hoogte.
De bij de 2e paal ongedekte Raoul Wijenberg kon de bal terug koppen op Michael Wolf die binnentikte. Heerde bleef aandringen, maar VEVO kwam er ook een paar keer via Dewi van Velsen gevaarlijk uit. Niet goed wegwerken van de bal zorgde er in de 83e minuut voor dat invaller Max de Rooy de winnende treffer binnen kon tikken. Heerde consolideerde de rest van de wedstrijd en stapte als terechte winnaar van het veld af. T
Toch ook een compliment voor VEVO voor de getoonde strijdlust en het Heerde lastig maken.
Daarnaast ook een compliment voor de uitstekend leidende scheidsrechter Ferens Groenhuijsen, die deze sportieve wedstrijd uitstekend floot.