VEVO wint laatste competitiewedstrijd.

WZC Wapenveld 1

Henk Boerdam (intikker)
Assist: Jonas Faber

4e klasse C

4 juni 2022 14:30

F. Koops

VEVO heeft de laatste wedstrijd van de competitie 2021/2022 gewonnen.
Thuis werd WZC Wapenveld met 2-1 verslagen.
De wedstrijd stond in het teken van het afscheid van trainer Jate Leerdam,
die VEVO na 5 seizoenen verlaat en topscorer aller tijden van VEVO Jeroen Bronsink,
die na 16 seizoenen in een lager elftal gaat spelen.
Voor beide teams stond er niets meer op het spel en dat leverde een open wedstrijd op.
WZC was de eerste helft de bovenliggende ploeg. VEVO speelde te vaak de lange bal en
de verdedigers van WZC hadden daar goed het oog in, waardoor VEVO niet echt gevaarlijk kon worden.
Na 30 minuten kwam WZC verdiend op voorsprong door Henk Boerdam, die een voorzet van links
net voldoende kon verlengen en daardoor de bal onder doelman Youri Liefers door het doel in werkte.
In de rust wisselde VEVO en bracht met William Alberts een extra aanvaller in.
Dit leverde succes op. In de 46e minuut werd Jonas Faber onderuitgehaald in het strafschopgebied.
De door Roald van Bessen ingeschoten penalty werd echter knap gekeerd door doelman Rob Veltkamp.
Ondanks deze tegenslag ging jet steeds beter draaien bij de Veessenaren en in de 56e minuut schoot
William Alberts hard en zuiver binnen, na goed voorbereidend werk van Jonas Faber.
5 minuten later was het Jonas Faber zelf, die na een fraaie solo de bal binnenschoot. (2-1)
VEVO had hierna opnieuw nog een penalty moeten krijgen toen Jeroen Bronsink onderuit werd gehaald
in het strafschopgebied, maar de scheidrechter Koops besliste anders.
In de 70e minuut was er een publiekswissel voor Jeroen Bronsink. Hij werd vervangen door Jorian Liefers,
die ook stopt als speler van VEVO 1 en in een lager elftal bij Hatto Heim gaat spelen.
VEVO en WZC kregen beide nog kansen op een doelpunt, maar verder dan een onterecht afgekeurd doelpunt
van William Alberts voor VEVO kwam het niet, zodat de eindstand op 2-1 bepaald werd.
Door dit resultaat is VEVO “kampioen van de gemeente Heerde”. In de onderlinge wedstrijden
tegen de teams uit de gemeente Heerde (Heerde, SEH en WZC) behaalde VEVO in 6 wedstrijden 9 punten.
Alle overige teams behaalden daarin 8 punten.