VEVO wint topper in 4D van ‘t Harde.

't Harde 1

vv VEVO 1

Competitie

4e klasse D

4 maart 2023 14:30

Scheidsrechter

J.F. van Ark

Accommodatie

Sportpark Schenk
Bovenweg 8
8084PB
'T HARDE
tel. 0525-651860

VEVO heeft afgelopen zaterdag goede zaken gedaan door in en tegen ’t Harde een 3-0 overwinning te boeken in de topper in 4D.
Trainer Alex Hengeveld moest puzzelen voor de opstelling, omdat 3 basisspelers door verschillende oorzaken niet van de partij konden zijn.
Hun vervangers deden het prima. Daar stond tegen over dat Justin van Gelder, die in de winterstop is aangesloten bij VEVO, zijn debuut kon maken.
De eerste 10 minuten was het van beide kanten wat aftasten  zonder gevaarlijke momenten voor beide doelen.
In de 15e minuut was er eerste een grote kans voor VEVO, maar Jonas Faber schoot naast. In de tegenaanval een kans voor ’t Harde, maar Youri Liefers redde.  ’t Harde werd sterker en dwong VEVO achteruit. Doelman Youri Liefers onderscheidde zich in deze fase met een aantal goede saves.
VEVO kwam door de hoge druk van ’t Harde moeilijk in het spel en werd gedwongen om vaak de lange bal te spelen, waar de verdedigers van ’t Harde wel raad mee wisten. In de 34e minuut kwam VEVO uit het niets op 0-1. Een vrije trap van Roald van Bessen werd niet goed weggewerkt en kwam voor de voeten van Jonas Faber, die van 20 meter verrassend uithaalde en doelman Marc van de Streek verraste. ’t Harde was hierdoor aangeslagen en VEVO kwam beter in de wedstrijd en werd de bovenliggende partij. In de 44e minuut een snelle ingooi van Justin van Gelder op Rien de Velde, die goed voorgaf op Dani Draaijer, die in de draai de 0-2 liet aantekenen.
’t Harde startte furieus na rust en kwam bijna op 1-2, maar de kopbal van de spits ging net over.
Na een uur spelen ging de storm van ’t Harde liggen en kreeg VEVO de controle over de wedstrijd.
VEVO werd nog een paar keer gevaarlijk, maar het duurde tot de 88e minuut tot de wedstrijd helemaal in het slot gegooid werd.
Na een goede pass van invaller Timo van Loo scoorde Jonas Faber zijn tweede treffer en zette daarmee de 0-3 eindstand op het scorebord.
VEVO stijgt door deze overwinning naar de 2e plaats.
Door het verassende verlies van koploper Apeldoornse Boys is de competitie weer spannend geworden en
zijn ook de nummers 2 t/m 5 nog volop in de race voor het kampioenschap.