VEVO wint eerste bekerwedstrijd

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 03

2 september 2023 14:30

S.M. Damman

VEVO heeft in de eerste bekerwedstrijd een 2-1 overwinning geboekt tegen ZVV'56.
De gasten uit Apeldoorn zaten vorig seizoen bij VEVO in de competitie maar zijn (mede) door
de verzwaarde degradatieregel gedegradeerd naar de 5e Klasse.
VEVO was de bovenliggende partij zonder tot groots voetbal te komen.
Dion van Velsen luisterde zijn officiële debuut in VEVO 1 in de 35e minuut op met een treffer.
ZVV'56 was de eerste helft aanvallend onmachtig en omdat ook VEVO niet erg scherp was brak de rust aan met 1-0.
Na rust bijna een zelfde spelbeeld; VEVO het meeste balbezit, zonder echt gevaarlijk te worden.
In de 65e minuut verving Timo van Loo de moegestreden Joost van Suijdam, die na zijn blessure weer op de terugweg is.
In de 80e minuut kreeg ZVV'56 een grote kans op de gelijkmaker, maar gelukkig voor VEVO ging de bal net langs het
doel van Youri Liefers. In de slotminuut kwam VEVO op 2-0, na een goede rush van Davey Kroes, die Dion van Velsen aanspeelde,
die op zijn beurt Timo van Loo met een prima assist in staat stelde te scoren.
In de blessuretijd kreeg ZVV'56 nog een penalty, na een lichte duw van Davey Kroes.
De gasten pakten dit kadootje dankbaar uit (2-1).
Hierna floot scheidsrechter Damman voor het einde van de wedstrijd.
Volgende week de 2e bekerwedstrijd uit tegen H.T.C. in Zwolle.