Gemeentelijk derby tegen SEH eindigt in gelijkspel.

SEH 1

Jasper Dijkslag (penalty)
Mark Zandvliet (schot)

4e klasse B

17 februari 2024 17:00

Q. Verduin

Rond de 600 toeschouwers waren afgelopen zaterdag getuige van de derby,
die het grootse gedeelte van de wedstrijd gelijk opging.
Het eerste kwartier leverde weinig kansen op. In de 16e minuut was de eerste kans voor VEVO,
maar Joost van Suijdam slaagde er niet in om doelman Ties van Leeuwen te verschalken.
Aan VEVO-zijde was Jonas Faber dreigend en moest een aantal keren via overtredingen afgestopt worden.
Ook SEH begon zich te roeren en waren via hun snelle aanvallers een paar keer dreigend, wat bijna een eigen
doelpunt van Roald van Bessen ten gevolg had.
In de 22e minuut werd een verre uittrap van Youri Liefers niet goed verwerkt door een SEH-verdediger,
waarna doelman Ties van Leeuwen niet de bal maar spits Jost van Suijdam raakte.
De goed leidende jeugdige arbiter Quinten Verduin wees naar de stip.
Jasper Dijkslag schoot de penalty goed binnen en zette VEVO op een 1-0 voorsprong.
VEVO kon niet lang van de voorsprong genieten. Na een te korte terugspeelbal probeerde Youri Liefers
een man uit te spelen, maar de bal viel voor de voeten van Mark Zandvliet, die de bal in het lege doel schoof.
VEVO was wat aangeslagen door deze gelijkmaker en moest verdedigend een paar keer flink aan de bak
om een SEH-voorsprong te voorkomen. In de 45e minuut nog een grote (kop) kans voor SEH, maar de bal ging voorlangs.
Na rust zakte het spelpeil. Beide teams gingen over tot een soort kick and rush en maakten er
een Engelse wedstrijd van.  Veel inzet en lange ballen.
Joost van Suijdam kreeg nog 2 goede mogelijkheden en ook SEH had nog zijn kansen.
Een bal voorlangs en in de 65e minuut op de paal.
VEVO moest noodgedwongen door blessures Jonas Faber en Dewi van Velsen wisselen,
waarvoorTimo van Loo en Jur Rorije in het veld kwamen.
In de 80e minuut kreeg Jochem Tellegen van SEH zijn tweede (domme) gele kaart en dus rood.
Ondanks de veldminderheid was SEH de laatste 10 minuten de gevaarlijkste ploeg, ook al omdat
een aantal VEVO-spelers er “doorheen” zaten.  Het leverde een aantal gevaarlijke corners en vrije trappen
op voor SEH, maar VEVO hield stand tegen de medekoploper.
Over de gehele wedstrijd gezien was het een juiste uitslag, waar beide partijen mee konden leven.
Positief was ook, dat het ondanks de derby,  een sportieve wedstrijd was met respect voor de tegenstander.