VEVO wint van Elspeet

Timo van Loo (intikker)

6 april 2024 14:30

A. Kraaijenhof

VEVO heeft zaterdag een belangrijke thuisoverwinning gehaald tegen Elspeet.
VEVO begon goed aan de wedstrijd en na 6 minuten kreeg Pascal Colijn na een goede combinatie tussen Dani Draaijer
en Timo van Loo een goede kans op de 1-0, maar doelman Joey Visch redde prima.
Hierna bleef VEVO wel de bovenliggende partij, maar tot echt grote kansen leidde dat niet en ook de Elspeet-aanvallers wisten
geen potten te breken.
VEVO kwam ni de 36e minuut op een 1-0 voorsprong door en doelpunt uit de categorie “Tikkie trug Jaap” .
Doelman Joey Visch speelde de bal na een vrijetrap wegens buitenspel naar Michel Kok, die de bal naar de zich aanbiedende
 Kees Pluim speelde. Deze raakte de iets opspringende bal verkeerd, waardoor de bal over de eigen doelman heen in het doel verdween.
Na rust zakte het spelpeil, wellicht door de warmte. Elspeet kwam wat beter in de wedstrijd, maar het was VEVO die een grote kans op de 2-0 kreeg. Doelman Visch kon een goed schot van  Dani Draaijer met zijn vingertoppen nog tegen de onderkant lat werken en de terugspringende bal  werd van ongeveer twee meter afstand door Timo van Loo overgeschoten.
In de 74e minuut kwam Elspeet op gelijke hoogte. Invaller Nick Dijkgraaf schoot een goed terug gelegde bal hard binnen.
VEVO was even aangeslagen, maar kwam in de 78e minuut toch weer op een voorsprong.
Na een rush van Rien de Velde kwam de bal bij Pascal Colijn, die na één/twee met Dani Draaijer, Timo van Loo in staat
stelde van dichtbij de 2-1 binnen te tikken. Dit was de genadeklap voor Elspeet.
VEVO speelde de wedstrijd goed uit en had zelfs via Dewi van Velsen nog de mogelijkheid op 3-1, maar zijn schot belandde op de buitenkant paal. Door dit resultaat neemt VEVO nu de 7e plaats in met 29 punten uit 20 wedstrijden.
De afstand naar plaats 10, die nacompetitie voor degradatie betekent is 6 punten.