Belangrijke overwinning VEVO.

Van Lierweg 2
8274BD
WILSUM

VEVO heeft in de uitwedstrijd tegen Wilsum een belangrijke overwinning
behaald in het kader van het ontlopen van de nacompetitie degradatie.
Op een door de regen en de lengte van het gras moeilijk bespeelbaar veld
werd er uiteindelijk een 4-1 overwinning behaald.
VEVO begon goed en na 9 minuten kopte Dion van Velsen een vrije trap van Bart Mulder.
goed binnen. Wilsum dat zo goed als gedegradeerd is en vrijuit kon spelen,  kwam goed terug in
de wedstrijd, wat voor een aantal gevaarlijke situaties voor het VEVO-doel leidde.
VEVO kreeg ook nog een goede kans, maar Roald van Bessen schoot in kansrijke positie over.
In de 28e minuut viel de op dat moment verdiende gelijkmaker, toen Melvin Hofstede via de
onderkant van de lat raak schoot. VEVO raakte hierdoor van slag en kroop een aantal keren
door het oog van de naald, Daniel  Niemeijer kopte van dichtbij over en ook Melvin Hofstede
kreeg een 100% kans op een treffer, maar schoof de bal van dichtbij net langs.
Hierdoor was de ruststand 1-1. In de rust zorgde een flinke regenbui waardoor dat het veld
nog moeilijker te bespelen was.  VEVO kwam na geklungel in de Wilsum-achterhoede op
1-2 door Joost van Suijdam, die na lange tijd weer in de basis stond na zijn tegen SEH opgelopen
schouderblessure en hiermee zijn elfde seizoen treffer liet aantekenen.
VEVO kwam beter in de wedstrijd en na een goede soloactie van Rien de Velde scoorde Dani Draaijer in de 62e minuut de 1-3. Hierna paste trainer Alex Hengeveld 2 wissels toe. Dewi van Velsen en Stein Korten vervingen Dani Draaijer en Timo van Loo.
Het was de ingevallen Dewi van Velsen die in de 75e minuut de eindstand op het scorebord liet zetten (1-4), nadat doelman Teko Malanda in eerste instantie nog redding kon brengen.
Hierna kreeg VEVO nog een aantal mogelijkheden om de score uit te breiden, maar slaagde hierin niet.
Met nog 4 wedstrijden te gaan staat VEVO nu op de 6e plaats met 4 punten voorsprong op ESC,
de nummer 10. Nummer 10 is  de hoogste plek  die nacompetitie voor degradatie/promotie met
de 5e klasse betekent.