VEVO pakt in Lelystad eerste 3 punter van dit seizoen.

Lelystad '67 1

Jethro de Graav (corner)

7 oktober 2023 14:30

J.L.L. van Maanen

Sportpark Langezand
Sportparkweg 5
8223PB
LELYSTAD
tel. 0320-222047

VEVO heeft zaterdag na 2 nederlagen de eerste overwinning behaald.
In een sportieve wedstrijd werd Lelystad ’67 met 2-1 verslagen.
VEVO begon goed aan de wedstrijd en kwam na 10 minuten op een 0-1 voorsprong.
Joost van Suijdam scoorde beheerst na een prima dieptepass van Roald van Bessen.
De thuisclub die een compleet nieuw team hebben probeerde VEVO met combinatiespel
onder druk te zetten, maar VEVO stond goed georganiseerd en gaf geen kansen weg.
In de 21e minuut ging een kopbal van Joost van Suijdam net langs de verkeerde kant van de paal.
In de 27e minuut een schrikmomentje voor VEVO; na slordig balverlies belandde de inzet van een
Lelystad-aanvaller bal op de kruising.  VEVO kwam in de 30e minuut op 0-2.
Na slordig uitverdedigen onderschepte Rien de Velde de bal, waarna Dani de Draaijer met een
uitstekend diagonaal schot doelman Milan Leibbrand passeerde.
In de 35e minuut verkleinde de thuisclub de achterstand tot 1-2, toen de slimme spits
Jethro de Graav na een corner keihard binnenschoot.Na rust eenzelfde spelbeeld; Lelystad ’67 met veel combinatiespel
op zoek naar de gelijkmaker en VEVO via snelle uitvallen de gevaarlijke ploeg met een aantal kansen.
Doelman Milan Leibbrand was echter in topvorm en hield met een aantal knappe reddingen
o.a. Joost van Suijdam en Dion van Velsen van scoren af.
Timo van Loo verving in de 72e minuut de moegestreden Dion van Velsen.
VEVO hield de controle over de wedstrijd en trok de overwinning verdiend over de streep.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen koploper Ulu Spor op het programma.