Belangrijke overwinning VEVO op Lelystad’67.

Lelystad '67 1

2 maart 2024 14:30

T. Kappert

VEVO heeft zaterdag een belangrijke overwinning gehaald in de strijd voor handhaving in de 4e klasse.
Thuis werd Lelystad’67 met 2-0 verslagen.
VEVO begon goed aan de wedstrijd en was via Jonas Faber dicht bij de openingstreffer,
maar doelman Roy van de Graaf redde prima op zijn inzet.
Lelystad was ook een paar keer dreigend, vooral via spits Jethro de Graav.
Na 15 minuten kwam VEVO op 1-0. Een goede soloactie van Dani Draaijer werd in eerste instantie nog gestuit door de doelman,
maar in de rebound wist Rien de Velde de bal binnen te werken.
3 minuten later was VEVO dichtbij de 2-0, maar de doorgebroken Jonas Faber werd ten koste van een overtreding gestuit.
Scheidsrechter Kappert toonde hiervoor Giovanni Wegman de rode kaart.
VEVO wist ondanks het overtal niet echt grote kansen te creëren.
Toch kwam het in de 42e minuut op 2-0.  Een goede dieptepass van Rioen de Velde werd prima afgerond door Jonas Faber.
Dit was ook de ruststand. Na rust zakte het spelpeil ver weg . VEVO kreeg nog wel een paar grote kansen, maar benutte deze niet.
Aangezien Lelystad’67 ook niet echt potten kon breken, ging de wedstrijd als een nachtkaars uit.
Door deze overwinning is VEVO naar de 7e plek gestegen met een voorsprong van 7 punten op plaats 10,
de plek die in de eindstand, nacompetitie voor degradatie betekent.