Ruime overwinning VEVO op Wilsum.

Wilsum 1

Dani Draaijer (intikker)

4e klasse B

25 november 2023 14:30

W.G Vogelaar

VEVO heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen rode lantarendrager Wilsum afgesloten met een ruime 5-0 overwinning.
Door deze overwinning heeft VEVO wat meer afstand genomen van de degradatiezone en kan het weer omhoog naar de middenmoot kijken.
VEVO begon goed en was in de 12e minuut dichtbij de openingstreffer, maar Dewi van Velsen strandde op de doelman van Wilsum Teko Malanda,
die fraai redde. Hierna zakte het spelpeil van VEVO en kreeg Wilsum meer vat op de wedstrijd.
In de 27e minuut ging de bal maar net voorlangs het VEVO-doel na een goede aanval.
De aanvoerder van Wilsum Noël Hofstede moest in de 36e minuut geblesseerd het veld verlaten,
nadat hij ongelukkig landde na een kopduel en door zijn enkel ging.
VEVO kwam in de 40e minuut uit het niets op een 1-0 voorsprong, toen Roald van Bessen, gebruik makend van de stevige wind,
een corner ineens bij de tweede paal liet binnenvallen.
Na rust een herboren VEVO, binnen 10 minuten scoorde Dani Draaijer tweemaal.
Eerst na een scrimmage bij een corner en de tweede na een prachtige aanval over meerdere schijven,
waarbij Joost van Suijdam en Rien de Velde een rol hadden.
Wilsum was geknakt na deze 2 treffers en VEVO kreeg goede kansen op een hogere score.
In de 60e minuut werd Rien de Velde vervangen door Dion van Velsen, die goed inviel.
Na een goede actie landde zijn inzet in de 65e minuut op de lat.
In de 72e minuut kreeg VEVO een penalty, na een handsbal van één van de Wilsum-verdedigers.
Joost van Suijdam schoot zijn 7e doelpunt van dit seizoen binnen.
Roald van Bessen miste nog een grote kans, nadat de doelman een schot niet onder controle kreeg.
In de 81e schoof doelman Malanda , onder druk, de bal in de voeten van Dion van Velsen.
Deze pakte het cadeautje uit en schoof keurig de 5-0 binnen.
Hierna gebeurde er niet veel meer en blies de goed leidende scheidsrechter Gijs Vogelaar uit Zenderen na 90 minuten
deze sportieve wedstrijd af.
Zeker op basis van de 2e helft een verdiende overwinning.