VEVO wint gemeentelijke derby tegen WZC Wapenveld.

WZC Wapenveld 1

Assist: Lars Timmer

4e klasse B

16 maart 2024 17:00

G.J.H. Ekkel

VEVO heeft op een sfeervol Sportpark “De Noord” voor zo’n 500 toeschouwers de gemeentelijke derby tegen WZC Wapenveld in zijn voordeel beslist.
Hierdoor werd revanche genomen voor de 2-1 nederlaag in de uitwedstrijd.
VEVO begon goed aan de wedstrijd, maar gaandeweg kwam WZC beter in de wedstrijd en was een aantal keren gevaarlijk met name
via Martijn Andeweg, die de VEVO-achterhoede handen vol werk bezorgde.
VEVO’s  gevaarlijkste aanvaller Jonas Faber moest na 20 minuten geblesseerd het veld ruimen. Timo van Loo was zijn vervanger.
WZC was dicht bij een openingstreffer, maar het schot van Mart van Beek raakte de paal.
Voor rust waren er verder geen grote kansen en met 0-0 werd de kleedkamer opgezocht.
Na rust een iets ander spelbeeld. VEVO werd aanvallend wat sterker. Dit leverde in de 54e minuut de 1-0 voorsprong op.
Na een goede dieptepass van Lars Timmer kwam Dion van Velsen vrij voor doelman Brian Mensink.
Deze redde nog in eerste instantie, maar door goed doorzetten kwam Dion opnieuw in balbezit en
schoot vervolgens de bal keihard diagonaal binnen.
Hierna ging WZC naarstig op zoek naar de gelijkmaker, maar de VEVO-achterhoede gaf geen krimp.
Het werd een wedstrijd waar van beide zijde met grote inzet werd gestreden, zonder dat over de schreef werd gegaan.
Scheidrechter Ger Jan Ekkel trok wel 8 gele kaarten, maar deze waren voor spelbederf, commentaar op de leiding enz..
Invaller Bram Roskam van WZC kreeg er 2 en moest in de 90e minuut met rood vertrekken.
VEVO hield in het restant de 0 en trok hierdoor uiteindelijk aan het langste eind.