VEVO onderuit tegen titelkandidaat.

FC Ulu Spor 1

Mohamed Al Shekh Ahmed (schot)
Mohamed Al Shekh Ahmed (corner)
Mark Malynovskyy (schot)

9 maart 2024 14:30

S. Vos

Sportpark Het Hoge Laar
Luttekeweg 15 A
8031LG
ZWOLLE

VEVO heeft zaterdag in de uitwedstrijd in Zwolle tegen Ulu Spor FC een kansloze 3-0 nederlaag geleden.
Vanaf de aftrap zocht de thuisclub de aanval en zette met goed opgezette aanvallen
VEVO onder druk. Er ontstonden kansen, maar goed keeperswerk van Youri Liefers
voorkwam doelpunten. Na een half uur kwam VEVO aanvallend ook in beeld en
Jonas Faber was dicht bij een treffer. Ook werd Rien de Velde afgefloten voor buitenspel
toen hij alleen op de doelman kon afgaan, na een onterecht vlagsignaal van de thuisgrensrechter.
Toen iedereen al met een 0-0 ruststand rekening hield, sloeg de thuisclub in de 44e alsnog minuut toe.
Mohamed Al Shekh Ahmed controleerde een lange bal prima en schoot vervolgens de bal snoeihard binnen.
Na rust bood VEVO beter tegenspel, maar tot grote kansen leidde dit nog niet.
Ook Ulu Spor dwong geen grote kansen af. In de 74e minuut viel de 2-0. Bij een corner was de VEVO-achterhoede niet alert genoeg en opnieuw Mohamed Al Shekh Ahmed profiteerde hiervan.
Hierna was het verzet van VEVO gebroken. Ulu Spor scoorde nog een 3e keer; in de 83e minuut
scoorde Mark Malynovskyy na onvoldoende ingrijpen van de VEVO-defensie en zette zo de 3-0 eindstand
op het scorebord.