VEVO onderuit in Putten.

Rood-Wit '58 1

Corné van den Brink (schot)
Corné van den Brink (lob)

4e klasse B

24 februari 2024 14:30

R. Boonstra

Sportpark De Eendracht
Bato'sweg 11 B
3881PZ
PUTTEN

Zaterdag kwam aan een mooie reeks van VEVO een eind.
Na 8 wedstrijden zonder nederlaag, werd in Putten tegen koploper Rood Wit’58 een ongelukkige 2-0 nederlaag geleden.
Bij VEVO ontbraken deze wedstrijd 4 basisspelers door blessures, die vorige in derby tegen SEH opgelopen waren.
Joost van Suijdam, Jonas Faber, Dewi van Velsen en Bart Mulder waren niet inzetbaar.
De thuisclub zocht vanaf de aftrap de aanval, maar dat leidde niet tot grote kansen.
VEVO kwam na een kwartier wat meer aan aanvallen toe en was dicht bij een treffer toen Timo van Loo met een hard schot de lat raakte.
In de 30e minuut kwam de thuisclub op een voorsprong door Corné van den Brink.
Een treffer die niet goedgekeurd had mogen worden, omdat er een overtreding van een Rood Wit speler aan vooraf ging,
die met een hooggeheven been inkwam toen Jasper Dijkslag de bal wilde wegkoppen.
Scheidsrechter Boonstra wuifde de VEVO-protesten weg en kende dit doelpunt toch toe.
VEVO ging op zoek naar de gelijkmaker en had weer pech met een schot op de lat, dit keer was het Dion van Velsen
die dicht bij een doelpunt was.
VEVO ging na rust volop in de aanval en was dicht bij de gelijkmaker. De prima keepende Joris ten Bolscher voorkwam
deze met een prima redding na een goed ingeschoten vrije trap van Dewi Kroes. In de 68e minuut beoordeelde de VEVO-defensie
een verre uittrap van deze doelman verkeerd, waardoor opnieuw Corné van de Brink scoorde.
Hierna zakte Rood Wit’58 in en loerde op de counter.
VEVO deed er hierna van alles aan om de wedstrijd nog naar zich toe te trekken, maar de thuisclub hield
prima stand en hield de 2-0 score vast.