VEVO 1 – Seh 1 3-0 (1-0)

SEH 1

9 maart 2019 14:30

Onbekend

Op zaterdag 9 maart 2019 moest VEVO op het eigen sportpark De Noord aantreden tegen Seh.

Met Jens Rorije (terug van een blessure) voor de geschorste Jordy Bijsterbosch en Martin van de Vrugt voor Willem Rakhorst (half jaar in Azië) begon VEVO aan De derby.

Als Arend Vinke als verslaggever voor Radio 794 aanwezig is, weet je als VEVO-supporter inmiddels één ding zeker; Jeroen Bronsink gaat scoren vandaag en zo geschiedde. In de 8e minuut krijgt VEVO een vrije trap te nemen op 20 meter van het doel van Seh. Bronsink neemt plaats achter de bal. Beducht voor de hardheid van het schot draaien Sander Draaijer en Harmen van Oene zich om in de muur (geef ze eens ongelijk) alwaar de bal tussen hen door via de binnenkant van de paal achter de kansloze Seh keeper Van Barneveld verdwijnt. Daar waar het gevaar van Seh vooral uit hoekschoppen en vrije trappen moest komen, loerde VEVO gesteund door de 1-0 voorsprong op de counter. In de 40e minuut was VEVO nog het dichtst bij een treffer. Het was Hugo Rakhorst die met een diagonaal schot de bal in de verre hoek zag verdwijnen, ware het niet dat Seh-keeper Van Barneveld dit met een prachtige redding wist te voorkomen.

In de tweede helft hadden de weergoden alle registers open getrokken. Regen, hagel en windkracht 9 maakten het voetballen bijna onmogelijk. Het hoogtepunt van de middag was mede te danken aan deze voorjaarstorm. In de 52e minuut nam VEVO keeper Youri Liefers een doeltrap en gedragen door de wind zag Liefers tot zijn grote enthousiasme de bal aan de overkant van het veld in het doel van Seh verdwijnen! De frustraties bij de spelers van seh namen naarmate de nederlaag dichterbij kwam ziender ogen toe. Als de prima fluitende scheidsrechter Smit in de 71e minuut Sander Draaijer met zijn tweede gele kaart het veld afstuurt, is het verzet van Seh definitief gebroken. Nadat Jeroen Bronsink en Karel de Velde verzuimden om de genadeklap uit te delen is het in de 89e minuut alsnog raak voor VEVO. Het is Seh verdediger Owen Niemeijer die de bal bij het opbouwen pardoes in de voeten schuift van Pascal Colijn. Na een klassiek een-tweetje met Rien de Velde is het Colijn die de 3-0 eindstand op het scorebord zet. Na de 1-2 winst in de uitwedstrijd weet VEVO dus andermaal te winnen van de “grote” buurman.

Zaterdag 16 maart 2019 moet VEVO op bezoek bij Noord Veluwe Boys uit Hattemerbroek.
Aanvang van deze wedstrijd is om 14:30 uur.