Bekerstunt VEVO

AGOVV 1

7 september 2019 14:30

Onbekend

VEVO 1 heeft voor een grote verassing gezorgd door de eerste bekerwedstrijd tegen de ambitieuze 3e klasser AGOVV uit Apeldoorn met 3-1 te winnen. AGOVV begon fanatiek en dwong VEVO terug en na een afgekeurd doelpunt, scoorden ze in de 6e minuut toch de 0-1 na een goede snelle aanval over meerdere schijven.

Het eerste half uur bleven de aanvallen van de Apeldoorners dreigend en moest VEVO alle zeilen bijzetten om een grotere achterstand te voorkomen. Na een half uur kwam VEVO verrassend op 1-1. Het was Dewi van Velsen die na een goede solo met een bekeken puntertje scoorde. Zowel AGOVV en VEVO waren voor rust nog dichtbij een 2e doelpunt, maar de ruststand werd 1-1. Na rust werd VEVO wat brutaler, al moest het beducht zijn op de gevaarlijke spitsen van AGOVV, vooral de nummer 11 Bas Ent was continu gevaarlijk.

Na een uur spelen nam VEVO brutaal de leiding door Rien de Velde met een van richting veranderd schot. AGOVV voerde wissels door en zette weer aan, maar VEVO gaf geen krimp. Verder dan een buitenspel doelpunt kwamen de Apeldoorners niet en het was Jeroen Bronsink, die na een verre uittrap van Yuri Liefers in de 90e minuut de 3-1 liet aantekenen en de wedstrijd daarmee definitief besliste