Wanprestatie VEVO tegen ’s Heerenbroek.

's Heerenbroek

Rob Henniphof (schot)
Jeroen Bronsink (vrije trap)
Bjorn Wezenberg (intikker)
Jesper Wennemers (schot)
Pascal Colijn (intikker)
Rob Henniphof (intikker)

28 september 2019 15:00

Onbekend

VEVO had afgelopen zaterdag een complete off-day in en tegen ’s Heerenbroek en moest voor de 2e keer op rij dit seizoen met een nederlaag van het veld af stappen. In een nat en winderig ’s Heerenbroek begon VEVO de wedstrijd dramatisch en kroop een paar keer door het oog van de naald. Foutief uitverdedigen, waarbij de bal zo in de voeten van de spits van de tegenstander werd gespeeld, betekende in de 9e minuut 1-0.
VEVO werd hierdoor nog niet wakker en bleef doorgaan met foute passes en verkeerde keuzes. Toch werd het in de 29e minuut tegen alle verhoudingen in gelijk toen Jeroen Bronsink uit een vrije trap scoorde, waarbij de keeper er niet erg goed uitzag.
De thuisclub kwam toch weer op voorsprong toen na een misser in de achterhoede een speler van dichtbij kon intikken.
VEVO startte na rust met goede bedoelingen om de wedstrijd te draaien, maar liep in de 53e minuut tegen de 1-3 aan, toen een als voorzet bedoelde bal zomaar bij de 2e paal binnen plofte. VEVO begon hierna wat beter te spelen en de achterstand werd binnen 7 minuten ongedaan gemaakt door doelpunten van Pascal Colijn (57e minuut) en Rien de Velde (60e minuut). VEVO kreeg daarna diverse mogelijkheden om een voorsprong te nemen, maar een paar grote kansen werden gemist. Tussendoor was ’s Heerenbroek ook een paar keer gevaarlijk met counters. Toen iedereen zich al verzoende met een 3-3 gelijkspel hielp VEVO de tegenstander door een foutieve terugspeelbal in de 90e minuut, waar hun spits Rob Henniphof dankbaar gebruik van maakte en de 4-3 liet aantekenen.  In de blessuretijd was VEVO nog dicht bij de gelijkmaker, maar de bal verdween net langs het doel. Al met al een onnodige en zeer teleurstellende nederlaag voor de Blauwe Leeuwen